Większość firm a już na pewno te, które posiadają telefoniczną obsługę klienta muszą wiedzieć, że w tym samym czasie może próbować dodzwonić się paru gości jednocześnie. W takim momencie przeważnie powinna być nastawiona informacja dotycząca tego, do jakiej firmy się
osoba dodzwoniła oraz także to, iż obecnie każdy konsultant bywa zajęty. Będą to inaczej określane
zapowiedzi telefoniczne.

Opracowanie: Adam Foster
Na podstawie: http://www.flickr.com
Dane zapowiedzi muszą być uruchamiane w momencie zajętości linii wszystkich konsultantów jak i w godzinach, w których firma jest nieczynna. W internecie ma się możliwość znaleźć dużą liczbę stron, na jakich ma się możliwość dowiedzieć w jaki sposób najlepiej zaaranżować zapowiedzi telefoniczne (
portal Studio nagrań "Fabryka Dźwiękuff" wejdź). Będzie to niebywale ważne, gdyż nieraz oczekujący na połączenie jest w długiej kolejce oczekujących. Taka sytuacja może się przytrafić sporadycznie i wówczas nie ma sporego problemu, jednak, gdy upodobanie propozycją firmy będzie dość spore to nie można pozwolić sobie na stratę któregokolwiek klienta.
Dlatego tak spora ilość firm obecnie korzysta z automatycznych sekretarek a także ustawień przez zapowiedzi telefoniczne, jakie powiadomią możliwego klienta o długości czasu oczekiwania na
połączenie. W jaki sposób daną zapowiedź można ustawić na swoim numerze
telefonu? Przede wszystkim niezbędne będzie posiadanie centralki w swoim biurze, która ma funkcję skonfigurowania zapowiedzi w czasie czekania na połączenie. Gdy centralka ma taką funkcję trzeba ją odpowiednio skonfigurować – ustawić odpowiedni czas czekania, czas emitowania zapowiedzi, oraz właściwy przerywnik, jaki urozmaici prawdopodobnemu klientowi czas czekania.