Jak aplikować tag canonical i poprawnie z niego używać?

W dobie współczesnych aplikacji internetowych, które znajdują rozliczne zastosowanie pokazuje się pojęcie pozycjonowania stron. Może być ono znane już wielu osobom, bowiem do najnowszych nie należy, niemniej generuje się sporo usprawnień oraz aplikacji, jakie posiadają na celu głównie lepszą skuteczność eliminując paralelnie niekorzystne zjawisko, jakim jest ogromna ilość zduplikowanych treści. By pozycjonowanie zawartości internetowych stało się jeszcze wyższe, wykluczanie tzw. duplicate content staje się potrzebne i temu służy między innymi atrybut canonical, który wdrażany jest na obecną chwilę w mnóstwo układów.

Google
Opracowanie: Ginny
Na podstawie: http://www.flickr.com
Narzędzie do niwelowania zduplikowanych treści jest najbardziej przydatne w rozbudowanych serwisach internetowych, jakie się tym właśnie charakteryzują. Łatwym przykładem jest sklep internetowy, w którym działa kilka stron z opcją sortowania identycznych artykułów według rozmaitych parametrów.

Co za tym idzie na kilkunastu stronach widnieje opis jednego towaru w związku z tym nie ma pewności, jaka z nich jest czołowa. Aby wobec tego ustalić odpowiednią paginę jako zasadniczą należy wykorzystać tag canonical i oznaczyć odpowiednią witrynę w ten sposób. Ze względu fakt, że istnieje gro innego rodzaju narzędzi i metod optymalizacji naturalnie wolno namyślić się, czy to oczywiście atrybut canonical jest optymalny i dostarczy wyczekiwane rezultaty.

Przeprowadzane ankiety pokazują natomiast, że mimo iż nie będzie to jedyny szczegół, jaki uwzględnia wyszukiwarka, to jednak na rezultaty wyszukiwania ma niesłychanie duży wpływ.

Należy za to pomnieć o tym, iż tag canonical nie jest dyrektywą dla wyszukiwarki, ale jedynie sugestią, co skutkuje tym, że nie za każdym razem musi być przez nią uwzględniany. Ogromnym atutem jest to, że sugestie definiowane przez canonical są zatwierdzane przez najpopularniejsze wyszukiwarki czyli Google, Yahoo i Microsoft, dzięki czemu ich efektywność jest znaczna.

Prowadzenie swojej działalności w internecie znajduje sporo kwestii, o których większą część nabywców nie ma pojęcia. Używane narzędzia internetowe, optymalizacja czy pozycjonowanie to elementy, o jakich powinien wiedzieć każdy, kto chciałby w pewien sposób funkcjonować w internecie i komponować tam zawartości internetowe.
15-06-12 10:49
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.