Tajemniczy klient – patent na poprawę jakości obsługi

Jednym z najprostszych, najszybszych i najtańszych sposobów zweryfikowania jakości towarów i usług jest zatrudnienie specjalnego pracownika, który przeprowadzi rekonesans. Oczywiście, przeprowadzi te badania w absolutnej tajemnicy. Tajemniczy klient, bo o nim mówimy, ma sprawdzić i ocenić jakość obsługi klienta w danym sklepie.

Tajemniczy klient
Na podstawie: http://www.sxc.hu/
Może to być sklep spożywczy, punkt gastronomiczny, stacja benzynowa, salon kosmetyczny czy bank. Czego wymaga się od osoby, która pracuje na tym stanowisku? Przede wszystkim dyspozycyjności, łatwego nawiązywania kontaktów, terminowości, rzetelności, świetnej pamięci, precyzyjnegoformułowania myśli. Tajemniczy klient przejdź saf.com.pl ma za zadanie ocenić jakość obsługi klienta oraz jakość proponowanych produktów. Mystery shopper powinien być osobą elastyczną, bo nie zawsze rozmowa z obsługą idzie tak, jak było założone w scenariuszu.

Podejmowanie szybkich decyzji oraz dążenie do wytyczonych celów powinny charakteryzować dobrego tajemniczego klienta. Taki kupujący może pojawić się w każdej chwili w punkcie i jest tak przygotowany, aby niczym się nie wyróżniał. Nie jest osobą przypadkową, jest dokładnie wyznaczony pod względem wieku, zainteresowań, sposobu mówienia i bycia. Mystery shopper jest doskonale przygotowany i skupiony na realizacji planu. Ma jasno określony zakres działania i musi uzyskać konkretne wiadomości - .

Może zainteresują ciebie także

Niepowtarzalne atrakcje na imprezy firmowe które bywają w zasięgu ręki.

gra w piłkarzyki
Opracowanie: Victor
Na podstawie: http://www.flickr.com
Pracujemy po kilka godzin w ciągu dnia, tygodniowo wychodzi ich już kilkadziesiąt nie mówiąc o miesiącu. Miesięcznie spędzamy koło dwieście godzin w pracy. Jak wiadomo na dłuższy czas jest to wykańczające oraz jesteśmy zmuszeni co jakiś czas zorganizować sobie jakąś pauzę. Gdy pracujemy w pewnej korporacji po kilku miesiącach spotykania się z tymi samymi osobami jesteśmy z nimi zżyci. Co za tym idzie, częste spotkania po pracy a także umawianie się na jakikolwiek wypad poza miasto.


Tajemniczy klientklient (http://miejskietaxi.pl/) pilnuje się na każdym kroku i jest skupiony, ale jednocześnie nie może wyglądać na niespokojnego - . Wie, że nie może się zdradzić. Rozpoznanie przez sprzedawców jest równoznaczne z niezrealizowaniem projektu, a co za tym idzie - brakiem zapłaty. Warto pamiętać, że często wynajmuje się kontrolera, nie żeby skontrolował konkurencję, ale żeby zbadał i ocenił jakość obsługi klienta i towarów w sklepach właśnie zleceniodawców.
Jest to zabieg stosowany zwłaszcza przez właścicieli międzynarodowych sieciówek, które rozsiane są po całym świecie i liczą tysiące sklepów. Zdarza się, że tajemniczy klient ma wcielić się w rolę „trudnego klienta” – niezadowolonego, marudnego, na wszytko obrażonego i ogólnie na nie. Takie badanie ma na celu, sprawdzenie jak postąpią sprzedawcy i jak poradzą sobie z takim klientem.

Po badaniu, tajemniczy klient wypełnia specjalnie przygotowany formularz, w którym ocenia jakość obsługi klienta oraz proponowanych towarów. Należy wspomnieć, że praca tajemniczego klienta również jest weryfikowana - . Więc nawet tajemniczy klient jest rozliczany z jakości wykonywanej pracy. Warto jeszcze zaznaczyć, że zdarza się, że audytor ma za zadanie nie ocenę jakości usług i towarów, a zadowolenie i satysfakcję samych pracowników.
18-06-22 11:37
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.