Znaczący wpływ technologii IP na komunikację organizacji

Każde biuro posiada telefon. Jest to narzędzie komunikacyjne zdecydowanie najpopularniejsze od wielu lat. Oczywiście, wykorzystujemy pocztę elektroniczną, komunikatory różnego typu, ale telefon nadal jest najpopularniejszy. O wiele łatwiej i szybciej jest w każdej sprawie po prostu zadzwonić, zamiast pisać bardzo długiego maila, czy prowadzić rozmowę przez komunikator.


telefony
Telefony obecnie jednak nie są takie same jak zaledwie kilkanaście lat temu. Jakość połączeń jest o wiele lepsza, nawet przez zwyczajny telefon analogowy możemy bez trudu usłyszeć i zrozumieć osobę, z którą rozmawiamy. Minęły już czasy, kiedy trzeba było wydzierać się na całe gardło, aby osoba z którą rozmawiamy miała choćby jakiekolwiek szanse na zrozumienie z czym do niej dzwonimy.

zobacz: http://i-golosi.com/articles/2016/08/31/telewizyjny-rozklad-jazdy-jak-powinien-sie-prezentowac-pare-potrzebnych-porad-915.html

Gdy przedsiębiorstwo jest spore, pracuje w nim ponad sto osób, każda z nich powinna mieć na stanowisku telefon, lub jest to na przykład call center obowiązkowym rozwiązaniem jest centrala telefoniczna. W tych czasach są to elektroniczne sprzęty, sterowane za pomocą komputera. Obecnie obsługą centrali zajmuje się raczej administrator komputerowy, który ma za zadanie sprawdzać jej funkcjonowanie. Jeszcze niedawno była to niezbyt miła pracownica, wypowiadająca zmęczonym tonem „Łączę!”.

czytaj: http://sklepbongaruda.pl/admin/14-205/z-jakich-powod%C3%B3w-programy-telewizyjne-ciesz%C4%85-si%C4%99-tak%C4%85-popularno%C5%9Bci%C4%85-jakie-zalety-maj%C4%85-i

Z miesiąca na miesiąc większą popularność zyskują różnego rodzaju rozwiązania voip, czyli komunikacja bazująca na wysyłaniu dźwięków za pomocą łączy internetowych. Oczywiście założenie tego rodzaju telefonii w przedsiębiorstwie wymaga zakupienia właściwej centrali, odpowiednio dobranych aparatów telefonicznych i nie jest wolne od wad, ale rozmowy są o wiele mniej kosztowne niż przy wykorzystaniu zwykłych rozwiązań telefonicznych. Główną wadą rozwiązań voip jest strata możliwości rozmów, kiedy nie mamy połączenia z Internetem, co czasami się dzieje. Może dochodzić także do przeciążeń sieci, zatem należy już w momencie projektowania przewidzieć średnią ilość rozmów i aparatów. Mimo wszystko warto jednakże inwestować w tego typu rozwiązania. Zwracają się wręcz błyskawicznie i mają o wiele więcej pozytywów niż minusów. Telefony IP są przyszłością komunikacji, zatem nie obawiajmy się wykorzystywać tego typu rozwiązań w naszej firmie.
17-08-18 09:28
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.