Co robić kiedy przesyłka kurierska jest zniszczona lub nie przyszła na czas. W jaki sposób zareagować?

Nasza egzystencji jest połączona z nieustannym pośpiechem, w związku z czym czasami nie mamy czasu na wykonanie konkretnych formalności, a jest to szczególnie istotne, kiedy otrzymujemy przesyłkę od kuriera.

paczki przed wysłaniem do kuriera
Opracowanie: Jnzl's Public Domain Photos
Na podstawie: http://www.flickr.com
Najczęściej nie zwracamy uwagi czy przesyłka została doręczona na czas oraz na to czy ma jakieś uszkodzenia. Nie zatrzymujemy kuriera, tymczasem powinno się czasem dobrze obejrzeć paczkę. Może być to potrzebne, jeżeli okaże się, że mamy zniszczoną paczkę.

Może zainteresują ciebie także

Pomoc prawna Lublin okazuje się być niesamowicie dobra

Prawnicy
Opracowanie: Steven Vance
Na podstawie: http://www.flickr.com
Czasem konieczna jest wiedza odpowiednich jednostek
Od czasu do czasu dzieje się tak, że wpadamy w zatargi z prawem, lub mamy pojawić się w sądzie, ale nie mamy żadnego pojęcia o tym, jak mamy się zachować. Które pisma mamy przedstawić, co mamy zrobić, w jakie miejsce się udać, jak zaprezentować naszą sprawę tak, by dla wszystkich okazała się jak najbardziej zrozumiała.


W tego rodzaju przypadku odbiorca posiada tydzień od przyjścia przesyłki na pokazanie, że wina za stan przesyłki znajduje się po stronie kuriera, by jednak tego dokonać musimy dokładnie zapoznać się z procesem wystąpienia o odszkodowanie (więcej informacji: kurier - usługa). Informacji na ten temat odbiorca może dowiedzieć się online firmy przewozowej lub przeglądając regulamin firmy. Jeśli te drogi z pewnych powodów nie mogą pomóc, cały czas mamy szansę poszukiwać pomocy w infolinii dla klientów. Trzeba nie zapominać tez o tym, że konsument zawsze może szukać pomocy również w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

A co w przypadku, kiedy przesyłka nie ostaje doręczony na czas? Trzeba pamiętać o tym, że jeśli zależy nam na szczegółowym terminie, w którym paczka powinna być dostarczona to najlepiej czerpać z usług firm kurierskich. Perfekcyjna firma kurierska jest zobowiązana poinformować klientów o planowanym terminie, w którym przesyłka będzie doręczona i musi się z tego wywiązać. Jeżeli tego nie zrobi klient ma prawo wystąpić o odszkodowanie. Wysokość tego rodzaju odszkodowania jednak nie może przekraczać dwukrotności opłaty za usługę. Dokładne ceny odszkodowań ustalane są w regulaminie przedsiębiorstwa kurierskiego.
1 2
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.