Do urzędnika notarialnego udajemy się w przeróżnych sytuacjach losowych. Zwykle odwiedzamy tego urzędnika w kwestii odsprzedaży czy zakupu ziemi albo mienia ruchomego. Zdarza się też, że zwizytujemy u niego w sprawie schedy albo zachowku. Notariusz to człowiek, który musi być bardzo precyzyjny, skrupulatny w tym co robi, musi idealnie znać
przepisy prawa. To osoba niezawodna, taka, której z powodzeniem możemy powierzyć swoją, czasem bardzo zawiłą sprawę.
Notariusz w mieście Dąbrowa Górnicza, w przeszłości określany rejentem, mianowany jest przez ministra sprawiedliwości, desygnowany do przygotowywania aktów notarialnych oraz do dokonywania innych czynności notarialnych. Notariusz w dziedzinie swoich uprawnień funkcjonuje jako osoba zaufania publicznego, czyli przysługuje jej ochrona jak dla funkcjonariusza publicznego. Czynności, które dokonuje mają charakter dokumentu urzędowego. W trakcie dokonywanych czynności notariusz zobowiązany jest panować nad prawidłowych zabezpieczeniem praw i właściwych interesów stron, a również innych osób, dla jakich określona sprawa może wywoływać skutki prawne. Notariusz Dąbrowa Górnicza w systemie prawnym RP posiada ważną rolę, zapobiega bowiem sporom sądowym dzięki zagwarantowaniu pewności i bezpieczeństwa obrotu.

Opracowanie: Eversheds International
Na podstawie: http://www.flickr.com
Prowadzone kancelarie notarialne w kraju są łatwo osiągalne dla każdego obywatela. Ich ilość na rynku jest na tyle spora, że możemy bezproblemowo znaleźć notariusza dla swojej sprawy. Instytucje na pewno w sposób rzetelny i fachowy wspomogą rozwikłać problem, z którym się zmagamy. Zauważyć trzeba, że kancelarie notarialne doskonale znają prawo, które wyróżnia się ogromną zmiennością. Ich zasadniczym zadaniem jest poszanowanie przepisów oraz etyki zawodowej. Sporo ludzi uważa, że opłaty bywają znaczne a to skuteczna przeszkoda w korzystaniu z pomocy notariuszy. Jest tu wiele prawdy, gdyż ceny określa konkretna ustawa, jaką tworzy rząd a nie osobiście
notariusz.
Obowiązkiem wszystkich działających firm jest rozliczanie się z urzędem skarbowym i zusem - w zależności od formy działalności będzie albo raz na miesiąc albo raz na kwartał. Przed zrobieniem przelewów trzeba porządnie policzyć wszystkie należne podatki, biorąc do tego przychody jakie uzyskała firma i wszystkie koszty, w tym wynagrodzenia dla pracowników. Ważne jest, żeby to zrobić rzetelnie i poprawnie, bo w razie pomyłek będzie trzeba tłumaczyć się przed
urzędnikami, a może i ponieść nawet konsekwencje finansowe.
W momencie sprzedaży ziemi do opłat wchodzi koszt przekazania VAT do skarbówki oraz koszty sporządzenia czy wpis do Ksiąg Wieczystych. To całokształt składa się na cenę, którą nalicza kancelaria (kliknij tutaj:
biuro notarialne katowice) notarialna. Naturalnie, obniżenie opłat jest wysoce konieczne, bowiem nie wszyscy mogą ponieść tak spore koszty, które często wiążą się z losowymi wydarzeniami typu spadek (
http://www.adwokat-wroclaw.com.pl/stwierdzenie-nabycia-spadku ). Temat opłat urzędniczych to niełatwa i wrażliwa sprawa, ponieważ jest wiele opinii co do tej kwestii. Unormowaniem tego problemu powinno zająć się rząd na prośbę zainteresowanych obywateli, poprzez wprowadzenie konkretnych zmian w przepisach.