Systemy contact center - Systemy contact center już niedługo zastąpią tradycyjne call center?

W Polsce niezmiernie łatwo przeglądając oferty z pracą, odnaleźć oferty z branży call center. Pod tym angielskojęzycznym terminem nie kryje się nic innego jak centrum obsługi telefonicznej, które uznaje się za biuro obsługi klienta.


W tego rodzaju centrach pracownik odpowiada za obsługę rozmów wychodzących, których głównym inicjatorem jest dane przedsiębiorstwo. W call center odbierane są też rozmowy przychodzące, które opierają się przede wszystkim na przyjmowaniu zamówień.

Router RT-N53
Opracowanie: ASUS
Na podstawie: ASUS
Rozbudowaną postacią projektu call center, która przez bardzo wielu zaczyna być postrzegana jako mniej efektywna, są systemy contact center. W tym przypadku też zasadniczym narzędziem komunikacji z potencjalnym klientem jest telefon, jednakże prócz tego konsultant ma możliwość kontaktu z nim poprzez inne urządzenia. Chodzi przede wszystkim o pocztę e-mail, czaty internetowe czy kontakt przy pomocy takich programów jak skype bądź serwisy społecznościowe.

Systemy contact center - nadają kontaktom od danych klientów specjalne priorytety, dzięki którym klienci są przekierowywane do wybranego przez system doradcy, który specjalizuje się w obsłudze jednego lub bardzo wielu mediów. Znaczna część przedsiębiorstw stara się rozszerzać swe systemy contact center, ponieważ są one bardziej wszechstronne niż call center, którego podstawowa formuła jest już na wyczerpaniu w naszym kraju.

Dzisiaj duże firmy starają się już na stałe korzystać z centrów kontaktowych, które są bardziej skuteczne w kreowaniu pozytywnych interakcji z klientami.
Przyszłością wielu przedsiębiorstw, według wielu fachowców może być centrala voip. Voip jest nowoczesną techniką, która pozwala na przesłanie dźwięków mowy przy pomocy internetowych łączy, które stosowane są przez protokół IP. Dziś taka postać nawiązywania relacji nazywana jest kolokwialnie telefonią komórkową. Zastosowanie takiej technik zapewnia możliwość eliminowania połączeń ciągłych, które w bardzo wielu przypadkach są niepotrzebne.

Centrala telefoniczna taka posiada mnóstwo walorów. W szczególności wyróżnia się całkowitą niezależnością od tradycyjnych operatorów, które dyktują stawki. Prócz tego możemy liczyć na to, że będziemy mogli przeprowadzą darmowe rozmowy w obrębie sieci operatora. To zaledwie wybrane z rozlicznych zalet, o których warto wiedzieć.
18-02-05 16:31
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.