Jeszcze całkiem niedawno, gdy obsługą paczek oraz listów zajmowała się tylko poczta, różnie było z terminowością i sprawnością dostarczeń. Jednak pojawienie się firm kurierskich w dużym stopniu poprawiło działanie tej branży, bo zwyczajnie odstawanie od konkurencji mogło spowodować wypadnięcie z obiegu.
Dzisiaj w naszym kraju działa kilka dużych, niekiedy międzynarodowych firm, wiele mniejszych, pracujących bardziej lokalnie, a także znana wszystkim poczta, która jednak utraciła bardzo dużą część klientów. W ostatnich latach bardzo pozmieniały się także ceny.

Opracowanie: Jason Lawrence
Na podstawie: http://www.flickr.com
Poczta sukcesywnie podnosiła opłaty za paczki i listy, a
kurierzy zdecydowali się podążyć w drugą stronę, zwłaszcza dla odbiorców indywidualnych. Jeszcze niedawno wysłanie przesyłki mogło kosztować nawet czterdzieści złotych, więc nie ma się co dziwić, że mało kto się na to decydował. Dzisiaj duża część (
www.poltrading.com.pl/) firm z branży proponuje tanie przesyłki kurierskie krajowe, jakich cena wynosi około piętnastu złotych, przez co kurierzy zaczęli odbierać coraz większą liczbę klientów tradycyjnej poczcie.
Rynek kurierskich przesyłek i paczek bardzo szybko rośnie, a głównym powodem tego jest rosnąca popularność internetowych sklepów . Klienci z wielu powodów polubili kupowanie przez internet, a każdy tego typu zakup będzie się wiązał z tym, że należy zamówione produkty wysłać kupującym.
Jeżeli chcesz odkryć więcej danych na omawiany temat - odsyłam do linka (
https://www.mercor.com.pl/pl/produkty/wentylacja-po%C5%BCarowa/systemy-nadci%C5%9Bnienia-klatek-schodowych/), ponieważ tam są wartościowe fakty omawiające przedstawiany wątek.
Już w chwili obecnej rynek handlu sieciowego warty będzie wiele miliardów, a specjaliści szacują, że urośnie w najbliższych latach w tempie dwucyfrowym.
Oczywiście będzie się to przekładać na formę kurierskich firm, obsługujących dużą część tego typu
przesyłek, a także na poprawę jakości usług. Wymagania konsumentów co do obsługi paczek również bardzo wzrosły w ostatnim czasie, i większość firm kurierskich stara się nadążyć za nimi (więcej na stronie). Obecnie standardem jest śledzenie miejsca paczki za pomocą internetowej strony, a także elastyczne zarządzanie miejscami dostaw.
Dzięki takim nowinkom, a także coraz niższym opłatom kurierskie usługi będą się rozwijać w jeszcze większym tempie, niż rynek e-commerce.