Obsługa klienta to teraz duże wyzwanie dla każdego przedsiębiorstwa

Na podstawie: http://www.flickr.com
Gdy pojawiamy się w sklepie patrzymy na wszystko zupełnie inaczej niż ludzie, którzy pracują w sklepie. To coś jakbyśmy byli w dwóch różnych światach. Ale kiedy robimy zakupy nie zwracamy na to uwagi i spoglądamy na osoby sprzedające czasem z lekkim zdenerwowaniem, bo w sumie nie chce nam się słuchać tego ich: „a czy w czymś pomóc”, „a czy może coś pokazać”? Niby miło i grzecznie, ale brakuje szczerej radości w głosie. I o to właśnie rozbija się cała obsługa klienta o brak szczerości w tym, co robi osoba, która sprzedaje. Zupełnie inna jakość obsługi klienta jest wtedy, kiedy sprzedawca – zwany czasami doradcą klienta – zna się na rzeczy i nic nam nie wciska na siłę, a raczej znanymi sobie technikami umie tak nami pokierować, że choć zakupiliśmy dużo więcej, niż mieliśmy w zamiarze, to i tak jesteśmy szczęśliwi.