Obsługa klienta to teraz duże wyzwanie dla każdego przedsiębiorstwa

Kiedy wchodzimy do sklepu spoglądamy na wszystko ciut inaczej niż ludzie, którzy pracują w sklepie. To coś jakbyśmy byli w dwóch różnych światach. Jednak kiedy robimy zakupy nie zwracamy na to uwagi i patrzymy na osoby , które sprzedają czasem z jakimś niesmakiem, bo w sumie mamy już dość tego ich: „a czy szuka pan/pani czegoś konkretnego”, „a czy może coś pokazać”? Niby miło i grzecznie, ale brakuje szczerej radości w głosie. I o to właśnie rozchodzi się wszystko, co związane z obsługą klienta, mianowicie brak szczerości w tym, co osoba sprzedająca robi. Totalnie odmienna jakość obsługi klienta jest wtedy, kiedy sprzedawca – nazywany czasem doradcą klienta – zna się na rzeczy i nic nam nie wciska na siłę, a raczej poznanymi przez siebie technikami jest w stanie tak nami pokierować, że chociaż zakupiliśmy o wiele więcej, niż mieliśmy zamiar, to i tak jesteśmy zadowoleni.


W jaki sposób sprawdzić, czy klient jest zadowolony?


obsługa klienta
Opracowanie: Random Retail
Na podstawie: http://www.flickr.com
Bywa, że otrzymujemy telefony i słyszymy pytanie: „czy mogę zająć chwilę?”. Po tej krótkiej formułce dochodzi do nas, że telefonicznie odpowiadamy na pytania w sprawie wizyty np. w placówce banku. Zdarza się, że otrzymujemy maile lub po zrobionych zakupach w sieci wyskakuje nam się ankieta, która ma określić, czy nie zmienilibyśmy czegoś w sklepie, z którego korzystaliśmy. W stacjonarnych sklepach przy kasach są guziki, którymi mamy stwierdzić jak podobała nam się wizyta w sklepie. Po rozmowie z obsługą klienta telefonii komórkowej dostajemy smsa: „czy są państwo usatysfakcjonowani z otrzymanych wskazówek” i mamy odpisać za darmo, tak lub nie. W taki sposób przeprowadza się badania satysfakcji klientów. Oczywiście na tym nie koniec, bo ogólnie badania marketingowe tajemniczy klient posiadają o wiele szerszy zasięg.
1 2
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.