Prowadząc własną firmę musisz uważać na prawa autorskie

Sporo osób zastanawia się, w jaki sposób odróżnić wzór użytkowy od przemysłowego. Trudno opisać ową różnić, ale w telegraficznym skrócie można to tak wyjaśnić. Tak, więc wzór użytkowy a wzór przemysłowy są przedmiotami, które mogą zostać chronione przez prawo, jeżeli oczywiście są nowe, tzn. nieskopiowane przez kogoś. Wzór użytkowy to dany przedmiot, dana rzecz, coś co można dotknąć, natomiast wzór przemysłowy to ogólne wrażenia dla oka, czyli design. Aby lepiej to zrozumieć, dajmy na to stół, jest wzorem użytkowym, jeżeli np. będzie miał sześć nóg i blat jest połączeniem szkła z drewnianymi elementami (wiadomo wszystko stworzone w innowacyjny sposób), natomiast wzór przemysłowy to wygląd tego stołu, czyli to, że szkło będzie białe i zamglone, a drewno jasne i nogi będą z różnego typu drewna w wielu odcieniach. Można zgłosić parę odmian wzorów przemysłowych, tzn. stół będzie mógł mieć zamglone szkło w różnych odcieniach. Taka jest najważniejsza różnica pomiędzy tymi dwoma wzorami.
Jaka jest konkurencja w reklamie

Może zainteresują ciebie także

Dla każdego producenta różnego typu produktów, ważne jest aby odróżniać się od innych, co umożliwiają znaki towarowe

firma
Opracowanie: Sinn Féin
Na podstawie: http://www.flickr.com
Współcześnie konkurencja pomiędzy rozmaitymi firmami jest czymś całkiem oczywistym. Występowanie konkurencji trzeba uznać za zjawisko korzystne, z tymże pod warunkiem, iż występuje ona we właściwej formie. Nie powinny więc dotyczyć jej takie sytuacje, gdy staje się ona nieuczciwa, dochodzi do ”przekrętów” czy różnego typu nadużyć. Istnieje cały szereg uregulowań prawnych, jakie mają na celu chronienie interesów uczestników obrotu gospodarczego.


reklama na samochodzie
Opracowanie: tomasz przechlewski
Na podstawie: http://www.flickr.com
Dawniej mawiano, że uczciwość jest w cenie. W obecnych czasach często „nieczyste” zachowania są w stanie zrobić więcej niż bycie szczerym. Cóż niewiele osób jest dziś zdziwionych nieuczciwa konkurencja w reklamie (przejdź dalej). Chociaż życie już wiele razy pokazało, że i tak prawda wypłynie zawsze na wierzch, to ludzie nadal się łudzą. Polecamy artykuł A najlepiej robić wszystko, co z interesami związane porządnie, bez jakiś nieczystych zagrań nawet, a może i szczególnie, w reklamie. Ludzie raczej nie lubią braku profesjonalizmu, a właśnie brak pewności w tym, co się robi objawia się niegodnym zachowaniem. Tak, więc zamiast robić pod górkę konkurencji nieuczciwą reklama, może warto byłoby znaleźć większą ilość czasu do ulepszania standardu własnych produktów? Każdemu wyszłoby to na dobre. Autor


Czym tak w ogóle są prawa autorskie

reklama
Opracowanie: Gary Denham
Na podstawie: http://www.flickr.com
Niezmiernie często obchodzą różnymi ścieżkami sprawą w obecnych czasach są prawa autorskie. Ludzie w Internecie robią, co im się tylko podoba. Nie posiadają żadnych zahamowani, bo zapewne nie do końca rozumieją, to, że często łamią prawa autorskie. Co to są prawa autorskie? Otóż są to ogólne prawa, jakie posiada osoba będąca autorem danego wytworu: może to być tekst, fotografia, wygląd jakiegoś produktu, czyli wszystko to, o czym może decydować tylko i wyłącznie autor. Dlatego jeżeli cytujemy czyjeś słowa nie zapominajmy, że jest coś takiego jak cudzysłów. Warto też podawać źródła nie naszych zdjęć.
Czytaj też
18-06-22 11:39
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.